Recruitment en employerbranding scans

Diepgaand inzicht in verbeterpotentieel van recruitment en employerbranding

Als organisatie worstel je al een tijdje met het op orde krijgen van de instroom van nieuwe medewerkers. De recruitmentafdeling lijkt goed te functioneren maar de resultaten blijven achter. Employerbranding lijkt goed te werken maar ook daar weet je niet zeker of het maximale uit de arbeidsmarkt gehaald wordt. Je bent op zoek naar inzichten die helpen om zeker te weten dat recruitment en employerbranding het maximale bijdragen aan de doelstellingen van de organisatie. Herkenbaar; dan is het tijd voor een recruitment/employerbranding scan van Insighters.

Insighters heeft al zo'n twintig jaar ervaring met het in kaart brengen van het verbeterpotentieel van de recruitment en employerbranding functie van een organisatie. Met een eigen unieke en in de praktijk ontwikkelde methode leggen wij feilloos en goed onderbouwd de potentie tot verbetering vast.

De Scan

Een scan van Insighters bestaat uit tien onderdelen die we ook wel 'scan blocks' noemen. Omdat elke opdrachtgever eigen wensen heeft waar men inzicht in wil krijgen stellen de scan blocks Insighters in staat om maatwerk scans te leveren. In overleg met de opdrachtgever stellen we zo de scan samen die het best past bij de behoefte van de opdrachtgever. In totaal zijn er 10 scan blocks waaruit een scan samengesteld kan worden:

De resultaten

Resultaten van een scan worden in een laagdrempelige en toegankelijke rapportage geleverd. Geen 'papieren tijgers' die in een bureaula verdwijnen maar actiegerichte rapportages waarmee organisaties direct aan de slag kunnen.

In rapportages kijken we met name naar waar de organisatie nu staat op specifieke recruitment/employerbranding onderwerpen en waar zij zou moeten staan gezien de businessdoelstellingen en de voor de organisatie relevante arbeidsmarkt. Vanuit deze heldere en stevig onderbouwde analyse identificeren we op praktische wijze het verbeterpotentieel.

Het verbeterpotentieel vertalen we op praktische wijze naar een overzicht van projecten (we noemen dit ook wel de 'roadmap') waarbij we adviseren op volgorde waarop projecten gedaan kunnen worden gebaseerd op onze jarenlange ervaring. Ook worden budget- en capaciteitsinsschattingen gegeven voor projecten zodat organisaties onderbouwd keuzes kunnen maken. Op deze wijze zorgen we ervoor dat de scan rapportage een direct inzetbaar hulpmiddel is bij het maximaliseren van de impact van recruitment en employer branding binnen de organisatie.

Meer weten? Neem via onderstaande button contact met ons op en we sparren graag met je om te kijken wat de scan voor jouw organisatie kan betekenen.

Contact

Blogs & employermarketingkennis

Veel werkgevers denken dat studenten/starters (Gen Y en Z) een "bijdrage aan de maatschappij" een belangrijk aspect vinden in de keuze voor een eerste werkgever maar is dat ook zo?

Wanneer je studenten alleen in hun afstudeerjaar benaderd mis je driekwart van het starterstalent maar wat kan je dan wel doen?

Veel organisaties bieden traineeships aan om starters aan te trekken maar zit de starter in 2024 hier nog op te wachten?