Elke organisatie heeft specifieke doelgroepen die van belang zijn voor de organisatie. Doelgroepen waar je extra aandacht aan wil geven omdat ze schaars zijn, veel businessimpact hebben of omdat je er veel van nodig hebt (of al deze redenen). Insighters helpt organisaties met het bouwen van succesvolle doelgroepmarketingstrategieën.
De eerste stap in doelgroepmarketing is het bepalen welke doelgroepen van belang zijn voor de organisatie. Op het eerste gezicht lijkt dit makkelijk maar het is vaak complexer dan men denkt. Met behulp van een beproefde methode gebruiken we inzichten in vacaturehistorie, (strategische) personeelsplanning en onze inzichten in de arbeidsmarkt om tot een effectieve doelgroepsegmentatie te komen.
Op basis van de doelgroep segmentatie bouwen we per doelgroep een 'doelgroep propositie' op. Door de inzet van eigen inzichten in de doelgroep in combinatie met workshops met de interne doelgroep bouwen we een voor de doelgroep aantrekkelijke propositie op. Daarnaast zorgen we er middels een concurrentie-analyse voor dat de doelgroep propositie onderscheidend in de arbeidsmarkt is.
Het gehele bouwproces van de doelgroep propositie wordt ondersteunt door een senior Insighter. Deze zorgt er ook voor dat de doelgroep propositie goed onderbouwd beschreven wordt in het 'doelgroep canvas'. Daarnaast zorgt de Insighter ook voor begeleiding van het proces inclusief stakeholder- en projectmanagement.
Insighter zijn alleen aanwezig wanneer zij sessies houden en werken grotendeels remote. Geen interimmers dus die uren blijven schrijven maar een kostenefficiënte aanpak.
Insighters kunnen ook ondersteunen bij het schrijven van slimme arbeidsmarktcommunicatie strategieën. Op basis van eigen intelligence bepalen we samen de mediastrategie en planning, middelenontwikkeling en de arbeidsmarkt huisstijl. Het doelgroep communicatie plan wordt goed onderbouwd en helder geschreven zodat deze kan dienen als briefing voor creatieve en mediabureau's.
Insighters is geen creatief of mediabureau. Onze kracht ligt in het opzetten van slimme communicatiestrategieën. Middelenontwikkeling en media-inkoop laten wij graag aan de specialisten over.
Wil je een keer vrijblijvend sparren over doelgroepmarketing maak dan gebruik van onderstaande button om een sparringssessie aan te vragen.
Hoe kan je concurrentieanalyses inzetten om succesvoller te zijn in werving?
Veel werkgevers denken dat studenten/starters (Gen Y en Z) een "bijdrage aan de maatschappij" een belangrijk aspect vinden in de keuze voor een eerste werkgever maar is dat ook zo?
Wanneer je studenten alleen in hun afstudeerjaar benaderd mis je driekwart van het starterstalent maar wat kan je dan wel doen?