Techniek Arbeidsmarkt Imago Onderzoek

Download factsheet

Inzicht in jouw imago als technisch werkgever

Als werkgever die veel behoefte heeft aan technisch personeel voel je elke dag de uitdaging om deze schaarse doelgroep binnen te krijgen. Een sterk employerbrand helpt dan om net dat zetje in de rug te krijgen waardoor technici gaan solliciteren bij jouw organisatie. Een sterk employerbrand hebben of bouwen begint met inzicht krijgen in wat de techniek doelgroep (engineers, monteurs, werkvoorbereiders etc.) van jou als werkgever vinden en of ze je überhaupt kennen. Insighters organiseert een groot landelijk Techniek Arbeidsmarkt Imago Onderzoek (TAIO) die jou van de nodige inzichten voorziet om succesvol jouw employerbrand onder technici te managen.

Wat onderzoeken we?

Binnen het TAIO onderzoeken we diverse zaken die jou helpen om inzicht te krijgen in jouw arbeidsmarkt imago. Inzichten die je door middel van het TAIO krijgt zijn:

  1. Inzicht in bekendheid als werkgever onder technici.
  2. Inzicht in voorkeur die technici hebben voor jou als werkgever.
  3. Associaties (zowel positief als negatief) die technici hebben bij jou als werkgever.
  4. Bekendheid, voorkeur en associaties die technici hebben bij drie arbeidsmarktconcurrenten (vrije keuze).
  5. Inzicht in doelgroep gedrag van technici:
    1. Demografische data
    2. Oriëntatiegedrag
    3. Belangrijke workdrivers
    4. Social media gedrag

De uitkomsten van het onderzoek krijg je in een toegankelijke direct bruikbare rapportage. Wil je graag een voorbeeldrapportage zien neem dan contact met ons op. Daarnaast worden resultaten middels een online presentatie toegelicht en is er ruimte voor vragen.

Wie onderzoeken we?

Bij Insighters geloven we dat je als organisatie zo gericht mogelijk arbeidsmarkt imago onderzoek wil doen. Vandaar ook dat we in het TAIO ons alleen richten op de technische doelgroep zodat jij als technische werkgever de meest relevante inzichten krijgt. Binnen het TAIO zijn er twee aparte onderzoeken die we doen:

Onderzoek naar HBO en WO opgeleide technisch professionals. Denk hierbij aan Engineers in de richtingen Electrotechniek, Werktuigbouwkunde, Civiel, Embedded Software Engineering etc.

Onderzoek onder MBO opgeleide professionals. Denk hierbij aan monteurs, werkvoorbereiders, tekenaars, calculators etc.

Als opdrachtgever kun je de keuze maken tussen deze onderzoeken of aan beiden deelnemen.

Hoe onderzoeken we?

Insighters weet hoe het is om een employerbranding strategie op te zetten en te managen. Vanuit deze praktijkervaring hebben we een onderzoek model opgebouwd dat daadwerkelijk resultaten geeft waar je wat mee kan. Wij zijn dus geen generiek onderzoeksbureau maar een specialist op zowel employerbranding als arbeidsmarkt imago onderzoek en dat merk je in onze aanpak.

Insighters ontwikkelde ook een zeer betrouwbare en unieke onderzoeksmethodiek. Middels een intensief gevalideerde survey benaderen wij respondenten om deel te nemen aan het onderzoek. Hierbij ontwikkelden wij een methode (social surveying ) die ervoor zorgt dat wij techniek doelgroepen kunnen bereiken die andere onderzoekspartijen niet kunnen bereiken. Op basis van onze analyse modellen vertalen we de data naar concrete inzichten. Elke stap in ons onderzoeksproces is uitvoerig getest op betrouwbaarheid en toepasbaarheid van de data en inzichten die het oplevert.

Deelnemen?

Binnen het TAIO is het aantal organisaties dat kan deelnemen beperkt (max. 15 per). Wil jij hierbij zijn laat het ons dan snel weten. Het onderzoek zal worden gehouden in november 2024. Er zijn kosten verbonden aan deelname. Wil je eerst meer informatie neem dan contact met ons op of download via onderstaande button de factsheet.

Download factsheet