Masterclass Recruitment Marketing

Direct inschrijven  Download factsheet

Succesvol recruitment marketing inzetten in werving

Als recruiter weet je dat een simpele posting op de eigen werken bij site niet meer voldoende kandidaten oplevert voor openstaande vacatures. Als recruiter wil je graag nieuwe kanalen inzetten om meer kandidaten te werven maar hoe pak je dat nu slim aan?

Herken je bovenstaande dan is de Masterclass Recruitment Marketing de training waar jij naartoe moet. In één dag leer jij hoe je voor vacatures op een efficiënte manier succesvolle wervingscampagnes kan opzetten en managen. Ben jij klaar om sneller, meer en betere kandidaten te werven voor jouw organisatie dan is deze Masterclass voor jou!

Voor wie

De Masterclass Recruitment Marketing is geschikt voor iedereen die zich bezighoudt met het werven van talent. Dit kunnen de volgende rollen zijn:

  • Recruiter
  • HR-specialist met verantwoordelijkheid voor werving
  • Communicatie of marketingspecialist met verantwoordelijkheid voor werving

De Masterclass Recruitment Marketing is geschikt voor zowel ervaren als pas startende professionals.

Programma

De Masterclass Recruitment Marketing bestaat uit de volgende onderdelen:

Als eerste leer je hoe je inzichten in een vacature, doelgroep en concurrenten kunt genereren en in kunt zetten als basis voor  succesvolle werving.

In het tweede deel leer je hoe je diverse soorten content zoals social media teksten, afbeeldingen en video in kunt zetten om een aantrekkelijke en onderscheidende campagne op te zetten. Hierbij leer je ook het inzetten van AI tools om efficiënt deze content te creëren

In het derde deel gaan we in op hoe je diverse innovatieve online en offline kanalen kunt inzetten om succesvol de doelgroep te bereiken en te bewegen richting jouw vacatures.

Als laatste staan we stil bij het meetbaar en daarmee managebaar maken van werving. Hierbij kijken we met name hoe je op basis van eenvoudige data campagnes kan optimaliseren.

De basis voor bovenstaande programma is dat je aan het einde van de Masterclass een wervingscampagne voor een concrete vacature hebt gecreëerd. Je past dus meteen toe wat je leert in de praktijk middels een campagne die je direct in kan zetten. Een echte 'hands on' Masterclass dus.

Resultaat

Na het volgen van deze masterclass ben je in staat om:

  • Inzichten in vacatures, doelgroepen en concurrenten te genereren en in te zetten als basis voor een succesvolle wervingscampagne.
  • Efficiënt content (tekst/beeld) te creëren (met behulp van AI) om opvallende en onderscheidende campagnes op te zetten.
  • Slim innovatieve on- en offline kanalen te kiezen voor een maximaal bereik onder de te werven doelgroep.
  • Campagnes meetbaar en daarmee managebaar te maken en op basis van data campagnes te optimaliseren.

Leermethode

Bij trainingen van de Insighters Academy vinden we naast de inhoud van de training ook belangrijk hoe de training wordt gegeven. Op basis van twintig jaar trainingservaring ontwikkelde wij een trainingsmethode die goed past bij onze cursisten.

In de training ligt de nadruk op het feit dat je het geleerde direct in de praktijk kan gaan brengen. Zo werken wij met korte voorbereidingsopdrachten om het maximale uit de trainingsdag te halen. Op de trainingsdag zelf ligt de nadruk op een stuk theorie afgewisseld met korte praktijkopdrachten om zo de theorie direct toe te passen. Verder werken we veel met tips, tricks en best practices uit de praktijk ter inspiratie. Als laatste werken we veel met templates die je kan downloaden om het geleerde later in de praktijk makkelijk toe te kunnen passen.

Docenten

Deze masterclass wordt gegeven door Marloes Peters en Sandor Snoeren. 

Praktische informatie

Studiebelasting: 10 uur (inclusief masterclass zelf)

Datum: 19 november 2024

Tijd: van 09:00 tot 17:00

Locatie: Utrecht (locatie is zowel per openbaar vervoer als per auto goed bereikbaar).

Kosten: 950 euro excl. btw. Inclusief alle studiemateriaal en verblijf.

Direct inschrijven  Download factsheet