Landelijk Campus Onderzoek 2025

Download factsheet campus onderzoek 2025

De basis voor elke campus strategie

De basis voor elke slimme campus strategie is een diepgaand inzicht in de campus doelgroep die voor jouw organisatie van belang is. Met deze inzichten hoef je niet meer 'random' veel borrels af te lopen of sollicitatietrainingen te geven maar bouw jij een slimme campus strategie met een maximaal resultaat.

Insighters organiseert een grootschalig, landelijk campus onderzoek waarin alle inzichten die je nodig hebt voor jouw campus strategie of plan onderzocht worden. Wil jij dit jaar jouw campus plan inzicht gedreven gaan schrijven en daarmee maximaal succesvol zijn neem dan deel aan het Campus Onderzoek 2025!

Wat onderzoeken we?

Binnen het Campus Onderzoek 2025 onderzoeken we diverse zaken die jou helpen om de perfecte campus strategie op te zetten en te managen. Inzichten die je door middel van het onderzoek krijgt zijn:

  1. Inzicht in bekendheid, voorkeur en associaties als werkgever onder de campus doelgroep.
  2. Inzicht in bekendheid, voorkeur en associaties die de campusdoelgroep heeft bij jouw arbeidsmarktconcurrenten.
  3. Inzicht in demografische eigenschappen van de campusdoelgroep zoals aantal afstudeerders of regionale spreiding.
  4. Inzicht in wat de campusdoelgroep belangrijk vindt in stage, afstuderen en eerste baan.
  5. Inzicht in media- en oriƫntatiegedrag van de campus doelgroep zoals social media gebruik of algemeen mediagebruik.
  6. Inzicht in communicatiegedrag zoals voorkeur voor communicatiemiddelen of stijl.
  7. Inzicht in welke 'candidate experience' studenten/starters wensen

De uitkomsten van het onderzoek krijg je in een toegankelijke direct bruikbare rapportage. Daarnaast krijg je ook adviezen hoe de inzichten in jouw campus strategie of plan verwerkt kunnen worden. Als laatste presenteren we de resultaten zodat er ruimte is voor vragen en verdere verdieping.

Wie onderzoeken we?

Bij Insighters geloven we dat een MBO Techniek student zich anders oriĆ«nteert of andere zaken belangrijk vindt in werkgeverschap dan een Master IT student. Vandaar ook dat ons Campus Onderzoek 2025 in is gedeeld in een aantal doelgroepen. Hierbij kan jij de doelgroep(en) kiezen die voor jouw organisatie het meest van belang zijn. Binnen het campus onderzoek kennen we de volgende doelgroepen:

HBO/Master doelgroepenMBO doelgroepen
FinanceZorg
FiscaalSociaal pedagogisch
ITBouw
ScienceSales
Supplychain & operationsVerkoop
Engineering & TechnologyIT
BouwTechniek
BusinessLogistiek
CommercieBeveiliging
JuridischAdministratief
Data science


Hoe onderzoeken we?

Insighters ontwikkelde een campus onderzoeksmethodiek die uniek is in Nederland. In onze onderzoeksmethode hanteren wij drie onderzoeksmethoden die samen tot een zeer betrouwbaar resultaat leiden.

Social surveying

Wij ontwikkelde een methodiek waarbij we via social kanalen onze survey onder de campus doelgroepen verspreiden. Hierbij zijn we in staat om te checken of een respondent voldoet aan de definitie van de doelgroep (Finance, IT, Juridisch etc.). Insighters is de enige in Nederland die deze methode beheerst.

Interviews

Naast surveying interviewen wij minimaal vijf respondenten per doelgroep om nog een verdere verdieping in de resultaten te krijgen en daarmee nog meer toepasbaarheid.

Deskresearch

Als laatste zetten wij deskresearch in om met name kwantitatieve data toe te voegen aan de resultaten van het onderzoek. Denk hierbij bijv. aan uitstroomcijfers.

Deelnemen?

Binnen het Campus onderzoek 2025 is het aantal organisaties dat kan deelnemen beperkt (max. 10 per doelgroep). Wil jij hierbij zijn laat het ons dan snel weten. Het onderzoek zal worden gehouden in maart/april 2025. Er zijn kosten verbonden aan deelname. Wil je eerst meer informatie neem dan contact met ons op of download via onderstaande button de factsheet.

Deelnemers aan het Landelijk Campus Onderzoek 2025 kunnen kosteloos deelnemen aan de Masterclass Campus Recruitment eind mei 2025.

Download factsheet

Recruitment & Employerbranding Inzichten

Hoe kan je concurrentieanalyses inzetten om succesvoller te zijn in werving?

Veel werkgevers denken dat studenten/starters (Gen Y en Z) een "bijdrage aan de maatschappij" een belangrijk aspect vinden in de keuze voor een eerste werkgever maar is dat ook zo?

Wanneer je studenten alleen in hun afstudeerjaar benaderd mis je driekwart van het starterstalent maar wat kan je dan wel doen?