Als organisatie heb je al een tijd moeite om de instroom van nieuwe medewerkers op peil te krijgen. De recruitmentafdeling lijkt goed te draaien, maar de resultaten blijven achter. Ook employerbranding lijkt te werken, maar je weet niet zeker of je het maximale uit de arbeidsmarkt haalt. Je zoekt naar inzichten die je de zekerheid geven dat recruitment en employer branding optimaal bijdragen aan de organisatiedoelen. Klinkt dit bekend? Dan is het tijd voor een recruitment- en employerbrandingscan door Insighters.
Insighters heeft ruim twintig jaar ervaring in het in kaart brengen van het verbeterpotentieel van de recruitment- en employer brandingfunctie binnen organisaties. Met een unieke, praktijkgerichte methode leggen wij op feilloze en goed onderbouwde wijze de verbeterpotentie vast.
Een scan van Insighters bestaat uit tien onderdelen, ook wel ‘scan blocks’ genoemd. Elke opdrachtgever heeft specifieke wensen en inzichten waarnaar zij op zoek zijn. Dankzij de scan blocks kan Insighters maatwerk scans leveren die volledig aansluiten bij de behoeften van de opdrachtgever. In overleg stellen we een scan samen die het beste aansluit bij deze wensen. Er zijn in totaal 10 scan blocks waaruit de scan kan worden opgebouwd.
De resultaten van een scan worden gepresenteerd in een laagdrempelige en toegankelijke rapportage. Geen ‘papieren tijgers’ die ergens in een bureaula verdwijnen, maar actiegerichte rapportages waar organisaties direct mee aan de slag kunnen.
Onze rapportages laten zien waar de organisatie momenteel staat op specifieke recruitment- en employer branding-onderwerpen en waar zij, gezien de businessdoelstellingen en relevante arbeidsmarkt, zou moeten staan. Met een heldere en goed onderbouwde analyse brengen we het verbeterpotentieel praktisch in kaart.
Dit verbeterpotentieel vertalen we naar een overzicht van projecten – de ‘roadmap’ – met advies over de volgorde waarin projecten uitgevoerd kunnen worden, gebaseerd op onze jarenlange ervaring. Daarnaast geven we budget- en capaciteitsinschattingen voor de projecten, zodat organisaties weloverwogen keuzes kunnen maken. Zo wordt de scanrapportage een direct inzetbaar hulpmiddel om de impact van recruitment en employer branding binnen de organisatie te maximaliseren.
Een keer sparren over wat de scan voor jouw organisatie kan betekenen boek dan een online meeting met ons.
Hoe kan je concurrentieanalyses inzetten om succesvoller te zijn in werving?
Veel werkgevers denken dat studenten/starters (Gen Y en Z) een "bijdrage aan de maatschappij" een belangrijk aspect vinden in de keuze voor een eerste werkgever maar is dat ook zo?
Wanneer je studenten alleen in hun afstudeerjaar benaderd mis je driekwart van het starterstalent maar wat kan je dan wel doen?